Waży przedmioty z użyciem odważników kilogramowych.
Odmierza płyny kubkiem i miarką litrową,
Odczytuje pełne godziny na zegarze.
Dokonuje prostych obliczeń zegarowych na pełnych godzinach.
Posługuje się monetami ( 1zł, 2zł, 5zł) i banknotami (10zł, 20zł).
Edukacja społeczno-przyrodnicza:
Zna symbole narodowe i nazwę państwa.
Wskazuje na mapie stolicę Polski oraz największe miasta i rzeki (Wisła, Odra).
Wyznaczanie głównych kierunków w terenie: wschód – zachód – północ – południe na podstawie cienia oraz wiatru.
Rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w najbliższym otoczeniu ( park, las, ogród, pole). – rozróżnia i podaje nazwy warzyw (marchew, pietruszka, burak, sałata, kapusta, cebula, kalafior, dynia, fasola,
pomidor); wymienia i wskazuje ch części jadalnych; – rozpoznaje i podaje nazwy drzew owocowych (jabłoń, grusza, śliwa) oraz krzewów owocowych (agrest, malina,
porzeczka); – rozpoznaje po liściach i owocach wybrane drzewa liściaste (np. jarzębina, kasztanowiec, dąb, klon, brzoza, wierzba)
oraz drzew iglastych (sosna, świerk); – rozpoznaje i podaje nazwy ozdobnych roślin kwiatowych: aster, chryzantema, nasturcja, nagietek, pelargonia i inne
rośliny dostępne do obserwacji; – rozpoznawanie wybranych roślin kwitnących wiosną (krokus, bratek, żonkil, narcyz, tulipan, szafirek, hiacynt itp.); – wymienia odlatujące ptaki (np. bociany, jaskółki, kukułki, szpaki); – zna kilku zwierząt żyjących w naturalnym środowisku, ich wygląd, sposób odżywiania (wiewiórka, lis, zając, sarna,
dzik, kret, żaba); zagrożenia czyhające na człowieka ze strony chorych lub niebezpiecznych zwierząt;
Zna sposoby przystosowania się zwierząt do poszczególnych pór roku.
Wymienia podstawowe warunki konieczne do rozwoju roślin i zwierząt.
Wskazuje charakterystyczne zjawiska atmosferyczne dla danej pory roku.
Wie, jak należy segregować śmieci.
Zna zasady poruszanie się po drogach publicznych.
Edukacja informatyczna:
Zna zasady bezpiecznej pracy i przebywania w pracowni komputerowej.
Nazywa elementy podstawowego zestawu komputerowego.
Uruchamia i zamyka komputer.
Obsługuje myszkę komputerową i płytę CD.
Wie co znajduje się na pulpicie komputera. Zna pojęcie „ikona”.
Posługuje się narzędziami edytora grafiki: prostokąt, trójkąt, owal, gwiazdka i inne kształty